fredag den 5. august 2016

Studietur til Kroatien

Undervisere: Iben Lindebjerg og Ditte Bang Skovgård-Hansen
Uge 10, 2016 

På vores studietur til Pula, Kroatien havde vi et samarbejde med The School of Applied Arts and Design. Vi blev hver især tilknyttet en elev fra skolen, som vi i den kommende tid skulle arbejde sammen med. Inden turen dertil, fik vi hver især en hjemmeopgave, der bestod af at vi skulle skabe en oplevelse for vores ’kroat’, som kunne tages med til Kroatien og gives til personen. Jeg udforskede nogle forskellige ting, men endte med at videreudvikle idéen jeg havde, om en kuffert som indeholdte ting, der var sigende for mig og mine værdier. Jeg valgte kufferten fordi, at jeg prioriterede at lave noget, som min kroater ville kunne beholde. Til min store glæde gav kufferten et stort indtryk på min tilknyttede kroatiske elev, Marina, som gav mig en flakon med sand fra hendes yndlingsstrand. Sammen med hende udforskede jeg byen. Vi opholdte os meget i Tito-parken og nede ved havnen, men det sted som betød mest for hende var Pula Castle “Kaštel, en fæstning på en kæmpe bakke i Pula centrum. Det var det sted vi valgte at lave vores Leporello-bog om.

I Pula besøgte vi også et loppemarkede, hvor vi dokumenterede vores fund, så vi kunne arbejde med det visuelle materiale efter studieturen. Vi besøgte også Amfiteatret, hvor vi havde en tegneopgave. I Zagreb oplevede vi The St. Mary Church og The Museum of Modern Art.




































Ingen kommentarer:

Send en kommentar