fredag den 5. august 2016

Carte Blanche december

Undervisere: Iben Lindebjerg og Sarah John
uge 50, 2015 + uge 13, 2016

Den første uge i december deltog jeg desværre ikke i, da vi havde nogle komplikationer i lejligheden, der tog alt vores tid og ressourcer, men ud fra det jeg har fået resumeret fra ugen, er næsten det hele noget, som jeg har prøvet på egen hånd, eftersom jeg selv ofte deltager i Carte Blanches begivenheder på egen hånd (enten med Kulturjægerne eller til de offentlige events). Jeg er ked af ikke at have den oplevelse at dele med mine klassekammerater, men jeg er glad for at det er noget jeg har prøvet, da det har haft enorm indflydelse på mig. Det første jeg nogensinde gjorde med Sarah og Carte Blanche var et projekt, hvor vi skulle bygge en by i stilhed (noget jeg efterhånden har prøvet med Carte Blanche mange gange – og det påvirker mig lige meget hver gang). Vi lærte gennem vores stilhed og en masse små øvelser at blive bevidste om rummet mellem hinanden og lære at lytte. Vi har arbejdet super meget med tillid, hvilket har været meget udfordrende for mig men har givet mig et kæmpe udbytte. Under mange af de tillids- og bevidsthedsbyggende øvelser skulle man udforske og røre ved hinanden, eller gå blind rundt mens én anden leder én (og omvendt). Disse øvelser oplevede jeg også med klassen under vores andet forløb med Carte Blanche – for ikke at nævne den klassiske ’bunny’-leg.
Til vores andet forløb på Carte Blanche stod klassen for opbygning af en af Carte Blanches Lighthouse Lounges. Vi inddelte os selv i to store grupper – selve konstruktionen og udviklingen af rummet til Lighthouse Lounge sammen med Sarah eller animation i form af tegning i notesbøger sammen med Iben. Temaet for de to ting var ’Out of the Darkness’, hvilket var det der bandt forårs-verdenen på Carte Blanche sammen med de notesbøgerne fyldt med skraverede sider fra barakken, som blev spredt i rummet.

Jeg valgte gruppen, som arbejdede på konstruktionen af Lighthouse Lounge, og som det allerførste gik vi alle ud og hapsede alt som var grønt og tog det med til Carte Blanche. Grupperne var lidt flydende og mange arbejdet på det fleste projekter, men noget af det, som jeg selv var en stor del af, var rørene med huller og lys i, der skulle fremstå som stjerner, dj-bordet som på besværlig-vis blev beklædt i stålet græs og så de små ’skove’ der blev placeret rundt omkring. Derudover har jeg også arbejdet på konstruktionen af hjørnet med spejlene og projektoren og også lidt på den store hule.














Ingen kommentarer:

Send en kommentar