fredag den 5. august 2016

Animation med Michelle

Undervisere: Michelle Kranot og Morten Bak Hansen
Uge 43-4, 2015

Dette forløb var et samarbejde mellem VGHF og TAW. Min gruppe (Iben, Janne, Janni og Lukas) og jeg lavede en dokumentar i mediefag, som omhandlede det at vokse op i en familie, hvor én eller flere af forældrene har et alkoholmisbrug. På TAW arbejde vi sammen med Michelle om at lave en animeret titelsekvens, som skulle bruges som en intro til dokumentaren. Michelle viste os virkelig hvordan animations pipeline production virker – det kom som en stor kontrast for mange af os, siden vores undervisning som regel er meget løs og præget af selvadministration. Med Michelle havde vi ofte deadlines og møder hvor vi opsummerede og videreudviklede vores arbejdsproces. For mig personligt, var det en super fed måde at arbejde på – det skabte selvfølgelig komplikationer, og der var mange i klassen, der ikke kan lide at arbejde på den måde, men det var super fedt at få indblik i hvordan det er at arbejde professionelt. Jeg følte også virkelig at Michelle respekterede os og behandlede os som ligeværdige.
Projektet/forløbet havde også SUPER god kommunikation mellem VGHF og TAW, hvilket var noget vi virkelig, virkelig manglede sidste år. Morten sørgede for at vi mødte Michelle fra dag ét, og at vi hele tiden havde styr på, hvornår der skulle afleveres hvad, og på hvilke krav der var til os.
Min gruppe og jeg troede i lang tid, at vi skulle arbejde med stopmotion, men vi besluttede at udfordre os selv og prøve at animere det i TVpaint – hvilket er en beslutning, jeg virkelig værdsætter, nu hvor jeg kan se, hvor meget det ville have isoleret os, hvis vi havde kørt med den oprindelige idé, da meget af vores udbytte fra undervisningen kom af at følge Michelles oplæg, der ellers ikke ville have været relevante for os.

Vores dokumentar er desværre ikke blevet offentliggjort, grundet en aftale vi har lavet med TUBA, men filmen kan findes på computerne på TAW.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar